Właściciele salonów fryzjerskich, kosmetycznych czy spa realizują różne scenariusze. Niektórzy są świetnie przygotowani, mają biznesplan i jeszcze przed otwarciem wszystko dopinają na ostatni guzik. Inni działają spontanicznie, z różnym skutkiem. Niezależnie od tego, do której grupy należysz, musisz być uczulony na kilka kluczowych aspektów prowadzenia biznesu beauty.
Skupiaj się na kliencie, a nie na zyskach
Pieniądze są ważne i ostatecznym celem każdej firmy jest zarabianie pieniędzy. W branży urodowej nie można jednak podejmować działań, myśląc wyłącznie o zerach na koncie, które się dzięki nim pojawią. Specyfika rynku beauty jest taka, że powodzenie salonu zależy bezpośrednio od zadowolenia klienta, więc to na nim powinieneś się skupiać. Tymczasem wielu właścicieli nawet nie zna swojego potencjalnego klienta, nie wiedzą jakie kwoty może wydać na zabiegi, jakie są jego motywacje, co wpływa na podejmowane przez niego decyzje. Bez tych informacji konstruowanie oferty zawsze będzie się odbywało po omacku. Skupienie na kliencie gwarantuje natomiast, że oferta będzie strzałem w dziesiątkę, a wszystkie inwestycje zwrócą się z nawiązką.
Z internetem bądź za pan brat
Potencjał narzędzi online jest ogromny. Niestety, wciąż wielu właścicieli salonów nie korzysta z nich w zadowalającym stopniu (a niektórzy wcale!). Pora to nadrobić, bo w ten sposób możesz wiele osiągnąć. Za pośrednictwem mediów społecznościowych zbudujesz ekspercki wizerunek i będziesz w stałym kontakcie z klientami. Reklamy internetowe wymagają zwykle mniejszych nakładów, niż te tradycyjne, a są przy tym o wiele bardziej precyzyjne. Nie zapominaj też o oprogramowaniu dla salonów, które może uczynić Twoją pracę bardziej efektywną i łatwiejszą. Umawiaj klientów dzięki Versum i przekonaj się jakie to wygodne!
Nie zapominaj o sile rekomendacji
Nikt nie chce kupować kota w worku, każdy woli sprawdzone rozwiązania – jeśli nie sprawdzone przez siebie, to przez znajomych albo kogokolwiek w sieci. Tak jest w wielu branżach, ale w przypadku salonów siła rażenia rekomendacji jest jeszcze większa. Dlatego z jednej strony należy maksymalnie zadbać o to, by doświadczenia klientów z Twoim salonem były pozytywne, a z drugiej zachęcać ich do wystawiania opinii. Mogą to robić za pośrednictwem Google, na Facebooku albo na portalu do umawiania wizyt – każdy głos jest dla Ciebie ważny. Jeśli klient jest naprawdę zadowolony z Twojej pracy, po prostu poproś o opinię. W większości przypadków nie będzie z tym problemu.
Specyfika branży beauty sprawia, że właściciele muszą być czujni – na zmieniające się trendy, ale też rosnące oczekiwania klientów. Korzystaj z cennych wskazówek i stosuj się do powyższych zasad, a z pewnością sukces będzie odrobinę bliżej!