Warto mieć na uwadze, że tradycyjna reklama w postaci ulotek cały czas jest skuteczna. Informacje o konkretnym produkcie powinny być zlokalizowane przy wejściu do sklepu. Dzięki temu klient ma szansę się od razu z nimi zapoznać. Produkty POS można podzielić na twarde oraz miękkie, ze względu na rodzaj materiału użytego do produkcji. Treść i forma komunikatu nie mają większego znaczenia, ponieważ kluczowe jest umiejscowienie materiałów. W ten sposób można jeszcze wyróżnić materiały na ladę, materiały reklamowe, materiały na sufit, materiały na podłogę oraz materiały na półkę. Materiały reklamowe to wszelkie plakaty, ulotki oraz broszury, które umieszczane są przy witrynie sklepowej i kasach. Można je łatwo ogarnąć wzrokiem, ponieważ nie są duże i zawierają treść, która jest konkretna i zachęca do zakupu. Materiały na ladę to między innymi dyspensery, bilownice oraz standy. Są zazwyczaj zlokalizowane w okolicach lady. Warto zwrócić uwagę na fakt, że jest to też bardzo dobre miejsce na umieszczenie logotypów marek.
Rodzaje materiałów POS
Flagietki reklamowe i hangery należą do grupy materiałów na sufit. Kluczowym narzędziem prowadzenia strategii visual merchandisingu są oczywiście hangery. Dzięki nim można wyznaczyć drogę, którą klient ma podążać po sklepie. Jest to niezwykle przydatne, ponieważ umożliwia lepszą orientację w terenie. Informacje o poszukiwanych produktach można znaleźć właśnie na hangerach. Po pewnym czasie klient będzie już automatycznie patrzeć do góry, dlatego można tam również dodać informację sprzedażową. W strategii merchandisingowej bardzo duże znacznie mają także materiały POS na podłogę.
Wybór materiałów
Można tu wyróżnić roll – upy, potykacze, displaye oraz kioski i stoiska. Coś takiego można zbudować bez żadnego problemu w sklepie, ale również na konferencjach oraz targach. Do tej grupy zalicza się też naklejki występujące w różnych formatach oraz kształtach. Wybór produktów POS jest tak duży, że każdy powinien bez większych problemów znaleźć rozwiązanie dostosowane do swoich potrzeb. Istnieją różne kategorie produktów reklamowych POS, ale ich cel jest bardzo podobny. Ma to oddziaływać na klienta i wpływać na jego decyzję dotyczącą zakupu. Szczególnie przydatne jest budowanie drogi pobytu klienta w sklepie, ponieważ ma to bezpośrednie przełożenie na wielkość zakupów. Dzięki przemyślanej dystrybucji produktów POS można znacząco poprawić wyniki sprzedażowe.
Więcej informacji znajdziesz na stronie Produkty POS.