Własny biznes wydaje się wielu osobom idealnym rozwiązaniem. Sam sobie jesteś szefem, tworzysz miejsce, do jakiego sam chciałbyś przychodzić, masz wpływ na wysokość swoich zarobków i atmosferę w pracy. Branża hair & beauty jest jednak wymagająca. Przeczytaj o rzeczach, które musisz wiedzieć, zanim otworzysz własny salon!
Korzystaj z nowych technologii
Jesteś osobą, która wszystko lubi robić samodzielnie? To świetnie, właściciel musi trzymać rękę na pulsie. Nie znaczy to jednak, że musisz polegać wyłącznie na sobie. Jako szef będziesz mieć i tak mnóstwo obowiązków, więc dla dobra własnego i swojego salonu skorzystaj ze wsparcia istniejących na rynku, sprawdzonych rozwiązań. Zamiast ciągle odbierać telefony i zapisywać wizyty ręcznie – postaw na rezerwację online i automatyczne wpisywanie wizyt do terminarza w komputerze. Zamiast ręcznie sprawdzać stany magazynowe – rób to z pomocą specjalnego systemu do zarządzania. Oprogramowanie dla barber shopu, salonu fryzjerskiego czy kosmetycznego zaoszczędzi Ci mnóstwo czasu!
Nie sprzedawaj – buduj relacje
Branża beauty skupia się na potrzebach klientów jak żadna inna. Odwiedziny w ulubionym salonie są dla nich chwilą relaksu i odprężenia. Wykorzystaj to! Budując trwałe relacje z klientami zdobywasz ich lojalność, a ta przekłada się na zyski, które są największe właśnie z wizyt powracających klientów. Zadbaj o to, by Twój salon był funkcjonalny, ale też estetyczny, emanujący przyjemną atmosferą – by był miejscem, w którym chce się bywać.
Rozmawiaj z klientami i wyławiaj z tych rozmów cenne informacje. Pytanie jak się udała impreza czy zaproponowanie ulubionej herbaty przy kolejnej wizycie może przenieść Waszą relację na inny poziom! Słuchaj także tego, co mówią o Twoim salonie i weź to pod uwagę, na przykład wprowadzając zmiany w ofercie.
Zorientuj się, co oferuje konkurencja
Zawsze warto inwestować w jakość. Czasem jednak mimo świetnej oferty i najwyższych standardów obsługi klienta biznes nie chce się kręcić. Najczęściej wynika to z faktu, że dany salon niczym nie wyróżnia się na tle konkurencji. Zanim otworzysz swój biznes, zrób porządny rekonesans lokalnego rynku, oczywiście w odniesieniu do możliwości i potrzeb potencjalnych klientów. Czytaj opinie w internecie – z nich dowiesz się, czy klientom konkurencji czegoś brakuje i będziesz mógł wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom. Postaraj się wprowadzić do swojej oferty coś unikatowego. Może zamiast otwierać kolejny salon oferujący szeroki wachlarz usług lepiej postawić na wąską specjalizację? Możliwości jest naprawdę wiele!
Prowadzenie własnego salonu może być opłacalnym i niezwykle satysfakcjonującym zajęciem, o ile potrafisz właściwie nim pokierować. Z pewnością nie unikniesz wszystkich błędów, ale wielu możesz zawczasu zapobiec albo przynajmniej przygotować się na ich nadejście – wystarczy, że chcesz się uczyć i rozwijać!